torsdag 5 april 2012

Till alla er som gillar att dissekera

Hej alla ni som gillar att dissekera!

Jag ville bara säga att jag tycker ni har fel. Inte för att jag har något emot att röra vid en fisk (eller en bläckfisk). Det är bara det att jag mycket hellre skulle läsa i boken eller rita av en växt. Jag skulle till och med gå så långt att det skulle vara okej att läraren gjorde en genomgång hela lektionen (eller, jag vet inte, kanske att det faktiskt är bättre att dissekera då?).

En annan nackdel är ju att man luktar fisk hela dagen... Jag slutade att dissekera cirka tjugo över ett (jag vet, men exakt klockslag är nödvändigt för att ni ska förstå), jag rörde på fisken och även innuti den. Men det var inte så att jag kladdade ner mig, jag gjorde mest det nödvändiga, som att vända på fisken... Nu är klockan tjugo över sju (det har alltså gått sex timmar) och jag luktar fortfarande fisk! Jag har tvättat händerna tusen gånger och ridit, jag borde lukta häst eller tvål, inte fisk!

Detta är vad jag tycker om dissektion (och människans luktsinne).

://:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar