måndag 5 november 2012

Första skoldagen...

Idag var det skola igen... Tyckte faktiskt att det var helt okej för att vara en första skoldag, inte så att jag hellre vill ha skola än lov, men det var inte så jobbigt som jag hade tänkt mig.

 Nu kommer lite hästsnack så om ni inte gillar hästar är det bara att scrolla ner lite: Idag red jag på en häst som heter Sonny. Han är en häst som lyssnar väldigt bra och gillar att springa. Jag försökte få honom att slappna av och lyssna på mig, men samtidigt försökte jag få honom att ha kvar sin "framåtanda".
Det gick väl ganska bra, om jag får säga det själv, han slappnade av och började lyssna lite mer på vad jag hade att säga, han blev mjukare i sidorna och sökte sig neråt och framåt litegrann mot slutet av lektionen.
 
 
 
Nu vill jag helst bara sätta mig i min säng, tända några ljus, och njuta av lågorna när min säng försvinner i elden. Eller jag skulle i alla fall vilja ligga i min säng och ha lite tända ljus runt omkring mig, fast den kombon går ju inte så jättebra ihop precis...
 
Tyvärr måste jag istället duscha och plugga, inte världens roligaste aktiviteter.
 
Paalam (detta betyder "Hejdå" på filippinska enligt Google Translate. Rätta mig gärna om det är fel.)
 

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar