fredag 23 november 2012

Mönster och skrivprov



 
Jag bara älskar att fotografera allt med mönster. Det är så mycket lättare att få fina foton då, och det är skönt att att fuska sig fram till fina bilder ibland. Det är egentligen lite konstigt att mönstrade saker är lätta att fota, men det är väl att man kan använda så många olika vinklar.
 
Nästa sak är egentligen helt onödig att läsa, bara så att ni vet. Det är bara lite åsikter och överreaktion.
 
I måndags var jag med om en jätteirriterande sak. Vi hade ett "skrivprov" och jag blev klar lite tidigare. Då skulle man läsa några sidor, vilket man kanske kan förstå, men sedan när jag var klar med det var jag tvungen att göra alla frågor i boken, vilket kanske också är acceptabelt. Men, när jag var klar med både frågorna och sidorna fick jag ändå inte gå, och varför? För att läraren tyckte att "det kunde störa de andra"! Det var fem minuter kvar av lektionen och hon tyckte att jag skulle sitta kvar och "kolla på bilderna i boken eller nåt sån´t"! Varför fick jag inte gå nu, när vi alltid brukar få göra det på andra prov? Det stör väl inte mer att gå de sista fem minutrarna av ett skrivprov än det gör att gå den sista halvtimmen på ett vanligt prov?
 
Hoppas att ni har sluppit prov idag, det har jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar