fredag 11 maj 2012

Fiolutprovning!

Den gamla fiolen som jag lämnade in var inte värd att rädda, i och för sig kunde man nästan räkna ut det själv. När vi skulle hämta den ropade han som jobbade där till sin kollega att vi skulle ha det gamla vraket...

Jag provade i alla fall några fioler idag eftersom jag ska få en egen(!!!!). Jag stod i affären i en och en halv timme och spelade och spelade för att bestämma vilka som jag tyckte var bäst. Tillslut kom jag fram till tre stycken som ska lånas hem och visas för min fiollärare. Hon ska sedan kontrollera att dem låter som dem ska. Jag har en favoritfiol, så egentligen kan man säga att vi redan har bestämt vilken jag ska få. Men hon är ju mycket proffsigare än jag så det är bra att hon hjälper till och kollar så att jag inte blir pålurad ett gammalt "vrak".

Idag är det ju fredag! Yey!!! Jag ska nog bara ta det lugnt och vila idag. Hoppas att ni gör nåt roligare!

://:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar