söndag 11 mars 2012

En ryggsäck... En soffa...

Har ni tänkt på hur mycket minnen en enda sak kan vara laddat med? Idag när vi städade lite såg jag några gamla ryggsäckar med Disneymotiv och kom genast att tänka på vad jag gjort när jag haft dem på mig. Det är inga speciella saker men det väcker så mycket. Man tänker på hur glad man blev bara av att få följa med pappa till jobbet. Hur lite det behövdes för att bli nöjd.

Man blir så bortskämd.

När jag var liten tänkte jag på vad jag gjorde. Jag gjorde roliga saker...

Nu måste man sköta skolan och så har man aktiviteter. Men det är faktiskt livet som går. Varje dag är livet... Man tänker kanske att idag gör det ingenting att jag bara slappar. Men tänker man så varje dag har till slut hela livet gått och man har bara legat i en soffa. Ett soffliv. Ett liv utan mening.

////

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar