lördag 31 mars 2012

NRJN tar slut

Det känns som om alla skolor, förutom min. har påsklov nu. I och för sig betyder det att när mitt påsklov tar slut har jag färre veckor kvar till sommarlovet än resten av Sveriges befolkning... Men det skulle verkligen sitta fint med ett påsklov nu! Jag har två prov samma vecka som min syster bara kan vara hemma och ta det lungt.

Nu kom jag och tänka på en reklam. Massa folk stod i en hiss. Det var en sådan där pinsam tystnad som bara kan uppstå i en hiss. En så kallad "hisstystnad". Det står en cyklist mitt bland alla affärsmänniskor. Han kliver fram och säger: "Alla eventuella pinsamma tystnader i det här programmet presenteras av Toy" Så håller han upp ett paket Toy och under paketet står det: "Ta´t lungt. Ta en Toy."
Ni kanske undrar hur jag kom och tänka på detta? (Troligtvis gör ni inte det. Jag tror inte någon är speciellt intresserad av vad jag skriver, men jag skriver ändå...) Det var bara för att jag skrev "ta det lungt" (det är nu ni ska sucka och tänka: "Men ofta man skriver så där. Ingen bryr sig" På det svarar jag: "Man skriver inte så där, men jag gör det, och jag vet att ingen bryr sig (inte jag heller). Jag har bara väldigt dålig inspiration, och väldigt tråkigt. Det har till och med gått så långt att jag skriver egna dialoger (monologer) i mina blogginlägg.")

((Jag tror jag slutar nu innan jag skriver något tiktigt korkat...))

://:

1 kommentar: