onsdag 19 december 2012

Onsdag - Dagens motiv

På onsdagar blir det "Dagens motiv" då jag presenterar ett roligt, fint eller annorlunda motiv som jag tycker är värt att man testar att fotografera.

Idag blir "Dagens motiv" *dadadamdamdamdaaaa* ELLJUSSTAKEN!!

Den står så fint i allas fönster men får ändå aldrig någon uppmärksamhet. Därför tycker jag att den kan vara värd några minuter framför kameran...

Att tänka på när du fotar elljusstakar:

  • Kom gärna nära och testa olika vinklar, bilderna blir inte lika intressanta om du fotar från "vanligt" avstånd och från "tråkiga" vinklar.

Tråkig bild som man glömmer så fort man tagit ögonen från den...

  • Ta gärna en mörk bild vid ett fönster (där ljusstakarna oftast står). Då blir det som små spegelbilder av ljus i fönstrena... (Ni kan se det på bilderna nedan.)

Här är mina bilder (dem som jag blev nöjdast med):




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar