lördag 1 december 2012

Stockholm International Horseshow

Igår var jag på Stockholm International Horseshows invigning. Det var kul med mycket hästar, tävlingar och shower.
Jag måste bara berätta om ett shownummer:
Det var några, från Frankrike tror jag, som började med att racea runt manegen i hur snabb galopp som helst. Sedan kom de en och en in igen. En "nästan-gubbe" red in barbacka (utan sadel) och tog av hästens träns. Sedan ställde han sig på hästens rygg och det enda han hade att hålla i var en fläta i hästens man. Det såg lite ostadigt ut och plötsligt vinglade han till och ramlade av, med huvudet först, men som tur var gick det bra och han ställde sig upp igen medan hästen rusade ut från banan. En annan man "klättrade runt" hästen. Han började med att sitta i sadeln och sedan klättrade han runt så att han var under hästen innan han slutligen klättrade upp på hästens rygg igen. Showen var superläskig och man satt hela tiden och var rädd för att dem skulle trilla av, vilket dem, som jag redan berättat, också gjorde. Jag tycker dock lite synd om hästarna, fast vad vet jag, de kanske älskar det.

En superlurvig söt shettis (tror jag). Vääldigt olik hopphästarna i Globen, i alla fall till utseendet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar